Talentforløb HTX på AARHUS GYMNASIUM

Talentforløb HTX på AARHUS GYMNASIUM er for de ambitiøse 8. klasseselever, der ønsker at prøve undervisningen på en gymnasial uddannelse. De stifter bekendtskab med emner, fag og niveauer, som er kendetegnende for et teknisk gymnasium. Eleverne vil blandt andet komme til at prøve kræfter med naturvidenskab, teknologiforståelse og innovation på et højere niveau i et netværk af andre videbegærlige elever med de samme interesser.

Forløbet består af 4 forskellige seminarer og afsluttes med en dimission, hvor elever får overrakt et bevis for at have deltaget i forløbet. Eleverne vil i løbet af forløbet modtage undervisning på vores to HTX-gymnasier i Aarhus, AARHUS GYMNASIUM, Aarhus C og AARHUS GYMNASIUM, Viby.